4 cechy dobrego systemu cmsWybór właściwego systemu CMS – Systemu Zarządzania Treścią dla firmowej strony internetowej może nie być łatwy. Wiele firm projektujących strony internetowe oferuje rozwiązania różniące się możliwościami, o których nie zawsze pytamy, zlecając zaprojektowanie strony internetowej. A wybór dobrego systemu CMS jest bardzo ważny, ponieważ ostatecznie umożliwi nam dokonywanie zmian na stronie dokładnie w takim zakresie, w jakim tego wymagamy. Przedstawiamy tutaj 4 najważniejsze cechy Systemu Zarządzania Treścią dla stron internetowych:

 

 

Podstawowe funkcjonalności

Może się nam wydawać, że dodawanie, usuwanie, edytowanie poszczególnych podstron wraz z ich ręcznym lub automatycznym dodawaniem do menu znajdujących się na stronie jest zupełnie podstawową cechą systemu CMS, ale nie zawsze tak jest. Niektóre z ograniczonych systemów mogą mieć ograniczony zakres tych funkcji, powodując, że nie będziemy mogli edytować struktury strony, lub organizować działów na naszej witrynie według schematu jaki wymagamy. CMS powinien też umożliwiać grupowanie stron w kategorie lub poziomy niższego rzędu. Jest to niezbędna funkcja, w przypadku stron o rozbudowanej treści, na przykład zawierających informacje o oferowanych produktach lub blog firmowy.

Edytor graficzny

Pisanie tekstów w języku HTML, zwłaszcza dla osób nie będących specjalistami w tej dziedzinie, jest bardzo uciążliwe. Wymaga to znajomości różnych tagów i zwracania uwagi na prawidłową składnię. Dobry system CMS wyręcza w tym użytkownika, pozwalając na pisanie tekstów za pomocą edytora graficznego, zawierającego ikony pozwalające zmieniać wielkość, kolor czcionki, nagłówki oraz separatory, dzięki któremu edytowanie treści będzie dla nas łatwe jak praca z popularnym edytorem tekstu Microsoft Word. Edytor graficzny nie tylko ułatwia edytowanie witryny, ale także przyspiesza cały proces edycji. Dobrą cechą systemu CMS jest również możliwość zapisania tekstu jako szkic, bez publikacji. Możemy dzięki temu przerwać pracę nad zamieszczaną firmową informacją, by w dowolnej chwili do niej powrócić.

Optymalizacja dla wyszukiwarek

Teksty na firmowej stronie internetowej są bardzo ważne dla użytkownika, nie tylko ze względu na to, że pozwalają zapoznać się z ofertą firmy, ale także dlatego, że indeksują się w wyszukiwarkach i zwiększają możliwości i potencjał pozycjonowania witryny. Dobry tekst, o niepowtarzalnej treści może sprawić, że będzie on kierował klientów z wyszukiwarki prosto na naszą stronę. Edytor w Systemie Zarządzania Treścią powinien wspierać dobre pozycjonowanie, poprzez możliwość dodawania specjalnych znaczników oraz nagłówków, pozwalających na wsparcie pozycjonowania. Zoptymalizowany dla wyszukiwarki tekst, może być prawdziwą kopalnią klientów, kierowanych do naszej strony z wyszukiwarki Google.

Grafika i galerie

Wiele witryn, jak również firm, sprzedaje obrazem. Jeżeli jesteś architektem wnętrz, projektujesz witraże, czy też prowadzisz komis samochodowy, z pewnością zależy Ci na tym aby klienci mogli obejrzeć Twoje produkty, lub rezultat Twoich wykonanych usług. Dobry system CMS ułatwia to, umożliwiając wstawianie obrazów, zdjęć bez ograniczeń dotyczących ich wielkości, czy jakości, a nawet umożliwia ich obróbkę, na przykład automatycznie dopasowując ich wielkość do wielkości strony. Dla takich firm ważne mogą być także internetowe galerie obrazów, które można łatwo edytować z poziomu CMS.

Wnioski

Kontaktując się z firmą, która deklaruje, że oprze naszą stronę o CMS, warto zapytać o jego cechy. Warto wybrać system zarządzania treścią, który nie będzie narażał nas na dodatkowe koszty, wynikające z jego ograniczeń. Decydując się na współpracę z naszą firmą, zbudujemy Twoją firmową witrynę w oparciu o CMS zawierający wszystkie te funkcjonalności, taki jak WordPress w wersji polskiej. Edycja takiej witryny jest przyjemna, produktywna i ułatwia stronie znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.