allegro-czy-sklep

Kluczowym elementem w podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu sprzedaży w Internecie jest dobór oprogramowania – platformy internetowej. Jednym z najpopularniejszych serwisów umożliwiających rozpoczęcie szybkiej sprzedaży w Internecie jest Allegro. Ze względu na jego pozorną łatwość obsługi, rozpoznawalność marki i szeroką bazę klientów jest on wybierany często, jednak coraz bardziej ustępuje rosnącej liczbie sklepów internetowych. Warto wobec tego zastanowić się, jakie przewagi powodują, że sprzedawcy coraz częściej wybierają własne sklepy internetowe, zamiast tego serwisu aukcyjnego. Obalmy zatem siedem mitów i spróbujmy rozwiać obawy internautów stojących przed dylematem wyboru oprogramowania do sprzedaży w Internecie:

  • „Własny sklep internetowy jest droższy niż sprzedaż w Allegro” – Nieprawda. Allegro pobiera szereg opłat za korzystanie z serwisu. Są to opłaty za wystawienie przedmiotu – od kilkunastu groszy za każdy przedmiot, opłaty za sprzedaż – kilka procent od sprzedaży, zależnie od kategorii i wartości sprzedaży oraz opłaty za promowanie przedmiotu – nawet kilkanaście złotych za jedną aukcję. Z tego powodu wystawianie przedmiotów na Allegro, zwłaszcza w kategoriach o dużej konkurencji, może być mało rentowne. Zysk ze sprzedaży może zostać więc pochłonięty przez prowizje. Dla odmiany, w sklepie internetowym proponowanym przez nas nie występują żadne opłaty za wystawianie, ani sprzedaż przedmiotu. Przedsiębiorca jest właścicielem sklepu i samodzielnie nim zarządza. Jedyne opłaty jakie ponosi właściciel sklepu to koszty utrzymania oprogramowania i hostingu (już od 30 złotych miesięcznie) oraz koszty domeny – 100 złotych rocznie (w pierwszym roku domena jest bezpłatna).
  • „Allegro jest łatwe w obsłudze dla klientów, a sklep internetowy jest bardziej skomplikowany” – Nieprawda. Sklepy internetowe mają znacznie bardziej intiucyjną obsługę niż Allegro, z kategoriami i możliwościami samodzielnie definiowanymi przez właściciela sklepu. Z tego powodu bardzo ważne jest również, aby sklep internetowy był intuicyjny, łatwy w obsłudze i nawigacji. Zbyt złożona lub niejasna struktura sklepu może zniechęcać użytkowników do zakupu. W Mobinet budujemy sklepy z nastawieniem na użytkownika, mające na celu przyniesienie konwersji, czyli zakupu.
  • „Własny sklep internetowy trudniej wypromować niż aukcje Allegro” – Nieprawda. Przy bardzo dużej konkurencji w Allegro (w niektórych kategoriach wystawionych jest nawet kilkaset tysięcy przedmiotów!) nie jest łatwo zaprezentować własną ofertę. Pewnym rozwiązaniem jest promowanie przedmiotu w kategorii, dzięki czemu będzie on wyświetlany przed aukcjami niepromowanymi. Nawet to nie gwarantuje jednak sprzedaży, a poprzez ponoszone przy promowaniu opłaty, potrafi pochłonąć dużą część zysku.
  • „Aby założyć sklep internetowy muszę mieć informatyczną wiedzę, a Allegro jest dla laików”- Nieprawda. Sklep internetowy może być intuicyjny w obsłudze, a wystawianie przedmiotów równie proste, a dzięki większej ilości możliwości – skuteczniejsze w sprzedaży. W pierwszym kontakcie interfejs sklepu internetowego może wydać się przytłaczający, jednak po zapoznaniu się i przećwiczeniu podstawowych czynności, nawet osoby nie mające do tej pory nic wspólnego z handlem w Internecie, radzą sobie bez problemu. W ramach usługi projektowania sklepów nasi klienci otrzymują pakiet doradztwa i pełną pomoc techniczną, a nawet szkolenie.
  • „Sprzedając na Allegro nie muszę rozliczać się z podatków, a gdy mam sklep internetowy, muszę prowadzić księgowość i płacić dodatkowe podatki”. Nieprawda. W Polsce, sprzedaż prowadzona w sposób ciągły uznawana jest za prowadzenie działalności gospodarczej, więc w obu wypadkach należy posiadać firmę i rozliczać się z fiskusem. Nie istnieją różnice w formach i metodach płatności podatków dla sprzedaży prowadzonej w Allegro, a dla sprzedaży we własnym sklepie internetowym.
  • „Na Allegro użytkownicy mogą korzystać z różnych sposobów płatności, a w sklepie internetowym nie” – Nieprawda. Dobry sklep internetowy posiada zintegrowane metody płatności, takie jak przelew, płatność za pobraniem oraz mikropłatności, obsługiwane przez operatorów takich jak Dotpay, Przelewy24.pl, a nawet PayU, którego właścicielem jest zresztą Allegro. Integracja tych systemów płatności umożliwia użytkownikom bardzo szybkie i sprawne dokonywanie zakupów.
  • „Allegro to ogromny rynek nawet kilku milionów zarejestrowanych użytkowników, a w moim sklepie internetowym będę musiał startować od zera z pozyskiwaniem klientów”. Nieprawda. Sklep internetowy nie ma żadnych ograniczeń w pozyskiwaniu klientów, a kupującymi z Allegro są tylko Ci, którzy korzystają z tego serwisu. Mając sklep internetowy można promować się w wyszukiwarkach, na portalach, w społecznościach, przez pozycjonowanie, reklamę kontekstową, a nawet przez reklamę w mediach tradycyjnych – nie istnieją żadne ograniczenia i można pozyskiwać klientów z dowolnych źródeł.

Podsumowanie

Jak widać, własny sklep internetowy posiada liczne przewagi nad sprzedażą w Allegro i nawet początkujący przedsiębiorca może dzięki niemu zbudować skuteczną sprzedaż. Ze względu na rozwijający się rynek, sklepy internetowe mają również dobre perspektywy na przyszłość. Z tego powodu polecamy inwestycję w nowoczesny sklep internetowy.

Przeczytaj także poradnik który przeprowadzi Cię krok po kroku do założenia własnego sklepu internetowego i własnej firmy. Nawet jeżeli nie masz doświadczenia, możesz łatwo rozpocząć sprzedaż we własnej firmie i w sklepie internetowym. Poradnik „Własny sklep internetowy w 1 dzień” dostępny jest tutaj.