Pisanie tekstów na strony internetowe


Tekst na firmowym serwisie pozwala nie tylko przybliżyć czytelnikom działalność firmy i jej usługi, ale także jest bardzo użyteczny dla zwiększania możliwości pozycjonowania, czyli SEO strony internetowej. Internetowego czytelnika należy jednak przykuć do naszego artykułu, prezentując mu ofertę firmy która go zainteresuje, co w rezultacie ma przełożyć się na kontakt i sprzedaż usługi. Warto zastosować się do poniższych wskazówek, aby wizyta internauty zmieniła się w wizytę klienta w firmie.

Używaj nagłówków i haczyków na uwagę

Czytelnicy często „przeglądają” strony internetowe, zamiast je czytać. Szybko przechodzą od jednego artykułu do drugiego i dlatego aby utrzymać ich uwagę, warto zastosować graficzne wyróżnienia ciekawych fragmentów tekstu. W artykule można do tego stosować:

  • Atrakcyjne nagłówki – tzw. „leady” czyli nagłówki zawierające reklamowe hasła oraz nasycone językiem korzyści,
  • Numerowanie podpunktów
  • Listy
  • Różne warianty czcionek

Wszystko to sprawi, że z większym prawdopodobieństwem zatrzymasz czytelnika na stronie.

Nie rozciągaj artykułu

Zbyt długi artykuł sprawi, że czytelnicy nie dotrwają do końca. Zawrzyj w nim to, co najważniejsze, a jeżeli treść musi być wyjątkowo długa, zastanów się nad podziałem tekstu na dwa różne artykuły. Przejdź szybko do celu i spraw, żeby artykuł dobrze się czytało. Warto też na początku napisać tezę – wnioski, albo podsumowanie treści, dlatego że nie wszyscy czytelnicy dotrwają do końca.

Mów językiem swoich klientów

Twoja firmowa strona nie jest kierowana do wszystkich, a do potencjalnych klientów. Dlatego spróbuj ocenić grupę docelową, którą pewnie też dobrze znasz i pisząc informacje na stronę, postaraj się robić to w ich języku. Nie używaj zbyt specjalistycznego słownictwa, ale jeżeli twoje usługi są wąsko wyspecjalizowane, to nie bój się sformułowań które zrozumieją tylko Twoi klienci. Pozwól ocenić tekst na stronę także znajomemu lub komuś z rodziny – może wskazać Ci na jakiś oczywisty błąd, którego nie udało ci się dostrzec. Prowadząc firmę, zapewne znasz też język sprzedażowy i wiesz jakich argumentów użyć, aby klient kupił Twój produkt lub Twoją usługę. Nie bój się podkreślać tych korzyści i być dumnym ze swojej działalności, na stronie internetowej podkreślając każdą zaletę Twojej firmy.

Nie kopiuj tekstów ze stron konkurencji

To częsty grzech właścicieli stron, którzy decydują się skopiować informacje o produktach lub usługach z innych stron, często być może nawet z intencją, że później je zmienią. To bardzo poważny błąd, ponieważ obniża wiarygodność firmy, właściwie nie jest nawet to legalne, ale przede wszystkim może nawet całkowicie usunąć twoją stronę z wyników wyszukiwania. Google traktuje strony z powieloną treścią jako mało wartościowe duplikaty i zamieszcza je na końcu listy wyników. Wpływa to na odwiedzalność witryny i może doprowadzić do utraty bardzo wielu potencjalnych klientów, którzy nie znajdując twojej witryny, skorzystają z usług konkurencji!

Podsumowanie

Wiemy, że samodzielne stworzenie treści na stronę nie musi być wcale łatwe. Z tego powodu wychodzimy klientom naprzeciw – decydując się na zaprojektowanie strony internetowej przez naszą firmę, projektujemy dla Ciebie w cenie usługi pakiet artykułów o Twojej firmie i jej ofercie. Wszystkie artykuły pisane są przez profesjonalną copywriterkę, posiadają niepowtarzalne i są utworzone specjalnie dla Ciebie. Dzięki temu Twoja firmowa strona internetowa może być w pełni funkcjonalna, gotowa do wdrożenia i prezentacji klientom.