Jak otworzyć sklep z odzieżą w Internecie

Rynek handlu w sieci corocznie rośnie i szacowany jest nawet na 16 milionów potencjalnych klientów – użytkowników Internetu poszukujących informacji o produktach oraz usługach. Dotyczy to również klientów internetowych sklepów z odzieżą, równie chętnie kupujących ubrania w Internecie, jak przeglądających je w tradycyjnych sklepach. Potencjał jaki drzemie w tym rynku i ogromnej rzeszy klientów, skłania coraz więcej przedsiębiorców do otwarcia takiej działalności, lub rozszerzenia tradycyjnego sklepu o sprzedaż internetową.

Dlaczego sklep internetowy jest ciekawym pomysłem na biznes?

Prowadzenie sklepu internetowego z odzieżą, bielizną, lub galanterią, niesie ze sobą wiele zalet spośród których każdy może znaleźć indywidualną motywację:

  • Samodzielne prowadzenie firmy we własnym domu, bez konieczności ponoszenia wydatków na wynajem stacjonarnego biura oraz – w początkowym etapie, bez konieczności zatrudniania pracowników,
  • Praca w dogodnych godzinach, na własnych warunkach. Z tego powodu ta forma działalności wybierana jest przez młode matki oraz osoby chcące uniezależnić się od rygorów pracy na etacie.
  • Rozwijanie własnych pasji i łączenie przyjemnego z pożytecznym – dla dobrej obsługi klienta prowadzenie sklepu z odzieżą wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy o modzie. Otwarcie sklepu z odzieżą (lub również popularnego sklepu z bielizną) pozwala produktywnie lokować czas pracy, łącząc go z własnym hobby.
  • Kontakt z nowoczesnym marketingiem internetowym, który będzie niezbędny do rozwoju sklepu.
  • Dla osób posiadających już stacjonarny sklep z odzieżą – otwarcie dodatkowego kanału sprzedaży. Przy istniejącym już asortymencie i działalności gospodarczej dołożenie sklepu internetowego do stacjonarnego pozwala na pozyskanie nowych klientów, przy relatywnie niewielkich nakładach.

Należy oczywiście pamiętać, że nie każdy sklep odnosi pełny sukces. Jak w wielu innych gałęziach biznesu, niezbędna jest ciężka praca, determinacja, odrobina odwagi, a nawet spostrzegawczość pozwalająca dostrzegać ewentualne problemy w sprzedaży i obsłudze klienta i szybko je eliminować. Jeżeli sądzisz, że posiadasz takie cechy, bardzo możliwe że prowadzenie własnego sklepu internetowego z odzieżą przyniesie Ci satysfakcję z wykonywanej pracy, ale także konkretne zyski.

Jakie wymagania należy spełnić?

Sklep internetowy funkcjonuje na zasadach określonych w prawie jako standardowa działalność gospodarcza. Dla potrzeb takiej firmy działalność powinna być zarejestrowana jako tzw. Jednoosobowa działalność gospodarcza, nie będąca spółką. Rejestracja firmy w ten sposób, umożliwi nam zminimalizowanie obowiązków księgowych i ograniczenie kosztów działalności, większych niż w przypadku spółek. Ponadto, w sprzedaży niezbędne będzie zarejestrowanie firmy jako płatnika VAT, co umożliwi nam odpisywanie tego podatku od zakupionych towarów. Dla pierwszej firmy wskazane jest również wynajęcie usług biura rachunkowego, które może prowadzić za nas całą księgowość, choć jeżeli jesteśmy dociekliwi, możemy sami zając się wprowadzaniem faktur i obsługą podatkową. Na początku nie będzie ona skomplikowana, zwłaszcza jeśli będziemy obsługiwać sprzedaż samemu i nie zatrudniamy pracownika. W zakładaniu firmy działającej w Internecie przydatna może być również profesjonalna pomoc w wypełnianiu niezbędnych dokumentów i deklaracji oraz doradztwo w przeprowadzeniu przez ten proces krok po kroku, a w końcu – pomoc w tworzeniu nowego sklepu. Aby dowiedzieć się jeszcze więcej na ten temat, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą konsultacji w Internecie i do kontaktu – chętnie, skutecznie i zrozumiale doradziliśmy już wielu przedsiębiorcom.

Mam już firmę – co dalej?

Oczywiście, założenie firmy to niezbędna formalność, a przed nami pozostaje budowa samego sklepu internetowego, w tym dobór domeny, oprogramowania, projektu sklepu. A o tym więcej już w następnym wpisie, z którego można dowiedzieć się, czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy.

Przeczytaj także poradnik który przeprowadzi Cię krok po kroku do założenia własnego sklepu internetowego i własnej firmy. Nawet jeżeli nie masz doświadczenia, możesz łatwo rozpocząć sprzedaż we własnej firmie i w sklepie internetowym. Poradnik „Własny sklep internetowy w 1 dzień” dostępny jest tutaj.