3 korzyści z Google Analytics
Google Analytics to najlepszy i najbardziej kompleksowy z dostępnych systemów analityki stron internetowych, a co ważne, zupełnie bezpłatny. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, czy dużą firmę, to oprogramowanie może dostarczy Ci kompletnych informacji o potencjalnych klientach – wszystkich internautach odwiedzających stronę – skąd pochodzą, jakie podstrony najbardziej ich interesują czy jak zmienia się zainteresowanie Twoją stroną. Szczególne znaczenie ma to, gdy firmowa strona jest promowana w Internecie. Google Analytics umożliwi również sprawdzenie skuteczności takiej kampanii i ocenę, czy warto ją kontynuować. Sprawdźmy, jakie jeszcze korzyści może przynieść nam Google Analytics:

1. Można łatwo ocenić przepływ owiedzających stronę

Odwiedzający mogą pochodzić z wielu źródeł – z wyszukiwarki, z innych stron, z serwisów społecznościowych, a także mogą bezpośrednio trafiać na stronę, wpisując jej adres w oknie przeglądarki. Google Analytics umożliwi Ci szczegółowe sprawdzenie tych danych i ocenę, na jakim kanale promocji najlepiej się skoncentrować. Jedną z najciekawszych możliwości oceny źródeł odwiedzin jest analiza słów kluczowych – dzięki Google Analytics szczegółowo sprawdzisz po jakich słowach kluczowych trafili na stronę odwiedzający, mogąc tym samym ocenić które produkty i usługi są najbardziej poszukiwane przez klientów i adekwatnie do tego, zwiększać nakład na promocję, lub kształtować ceny, zgodnie z popytem.

2. Można przystosować stronę do potrzeb odwiedzających

Dzięki temu systemowi analitycznemu, możesz prześledzić kształtowanie się ruchu na stronie, w tym zweryfikować strony odrzuceń, czyli podstrony po których klienci wyszli z firmowej witryny, a także sprawdzić czasy przebywania internautów na poszczególnych podstronach. Pozwala to między innymi na wprowadzenie zmian w strukturze nawigacji strony, albo w treści, tak aby zachęcić do dłuższego zapoznawania się z witryną i aby skierować użytkownika do zakupu na stronie, do wypełnienia formularza kontaktowego lub do wykonania telefonu do firmy, w zależności od naszego celu. W pakiecie dostępna jest nawet graficzna nakładka z mapą odwiedzin, która pozwoli zidentyfikować obszary ekranu które nie interesują odwiedzających stronę.

3. Można zmierzyć efekty kampanii marketingowej

Wbudowane, gotowe narzędzia do pomiaru konwersji, umożliwią nam sprawdzenie i porównanie która z metod promocji była dla witryny najskuteczniejsza i która przyniosła największą liczbę klientów. Możemy porównywać odwiedziny z naturalnych wyników wyszukiwania, z linków sponsorowanych, czy z innych odsyłających stron. Istnieje nawet specjalny moduł dla sklepów internetowych takich jak OpenCart, który zlicza wartość i ilość zakupów i pomoże ocenić które z produktów najlepiej się sprzedają, promują i które przynoszą największy zysk. Będąc uzbrojonym w takie narzędzia można bardzo dużo oszczędzić na kampanii reklamowej i skutecznie ją zoptymalizować, tym sposobem pozyskując jeszcze więcej klientów.

Podsumowując

Naprawdę warto zainstalować Google Analytics, ponieważ nie wpływa on na działanie naszej witryny, jest niewidoczny dla odwiedzających, a dostarczyć może nam danych, które bardzo skutecznie możemy wykorzystać na dowolne potrzeby. Klientom, którzy zaprojektują u nas strony internetowe proponujemy bezpłatną instalację i konfigurację Google Analytics, wraz z pomocą w obsłudze. Posiadamy również certyfikat Google Analytics Qualification, potwierdzający nasze kompetencje z zakresu analityki internetowej. Zapraszamy zatem do korzystania z niego – warto przekonać się, jak łatwy jest on w obsłudze i jak bardzo może poszerzyć wiedzę o naszych klientach!