Strona internetowa dla restauracji

Chyba każdy lubi dobrze zjeść, a nic nie wprawia tak w dobry nastrój jak smakowity posiłek. Głodni konsumenci, którzy chcieliby jednak zjeść szybki posiłek w pizzerii, albo bardziej wytworny obiad w restauracji, zaczynają bardzo często poszukiwania lokalu gastronomicznego od Internetu. Z tego powodu, strona internetowa jest ważnym elementem promocji lokalu i może zapewnić nam stały dopływ klientów, bez ponoszenia ciągłych nakładów na tradycyjną reklamę. Posiadanie strony internetowej podnosi również prestiż restauracji, a także umożliwia zaprezentowanie najlepszych zalet lokalu oraz informowanie o promocjach i menu. Prześledźmy zatem elementy, które powinna zawierać idealna strona internetowa dla restauracji, pizzerii, bistra, czy innej  gastronomii:

Smakowity wygląd

Nie na darmo mówi się, że spożywamy także wzrokiem. Tak jak dania powinny wyglądać apetycznie, tak strona internetowa powinna zachęcać do odwiedzin w lokalu. W tym celu ważny jest estetyczny i czytelny layout, czyli układ i wygląd strony, tak aby Internauta nie miał problemu z nawigowaniem po witrynie i aby odniósł wrażenie, że również sam lokal jest równie uporządkowany i estetyczny. Dodatkowo na stronie niezbędna jest także galeria, w której zamieścić możemy zarówno zdjęcia sali, jak i zdjęcia serwowanych potraw. Wykonując zdjęcia sali, oczywiście należy postarać się, aby były one zachęcające, wykonane przy dobrym oświetleniu i korzystnym wystroju. Całość powinna być zamknięta w module „Galerii”, po którym użytkownicy mogą w łatwy sposób nawigować, podziwiając nasz lokal. Warto pamiętać, że te wszystkie funkcjonalności, wraz z designem dla strony restauracji posiadają nierzadko dedykowane branży gastronomicznej szablony WordPress.

Dobrze wyróżnione dane kontaktowe

Internauta powinien móc w każdej chwili mieć łatwy dostęp do wyróżnionego numeru telefonu w nagłówku (szczególnie ważne dla pizzerii, restauracji z kuchnią chińską na wynos, czy innych lokali które dowożą jedzenie na zamówienie), do adresu, oraz do mapy dojazdu. Mapkę warto zamieścić w formie łatwo dostępnej i umożliwiającej skalowanie mapy Google Maps, która umożliwia również wygenerowanie wskazówek „Jak dojechać”. Dzięki temu mamy pewność, że klient bezproblemowo trafi do lokalu. Bardzo istotny jest także formularz kontaktowy, dzięki któremu klient może wysłać do nas pytanie bezpośrednio z poziomu strony.

System Zarządzania Treścią

Strony lokali są zawsze dynamiczne, nie będąc tylko niezmienną wizytówką. System CMS umożliwi nam samodzielną zmianę treści strony, na przykład modyfikację menu, galerii, danych kontaktowych, czy dodanie krótkich informacji o promocjach i rabatach. Z tego powodu warto zdecydować się na dobry system CMS, który zapewni bezproblemową modyfikację wszystkich treści i umożliwi zmiany na stronie zgodnie z oczekiwaniami.

Pozycjonowanie

Bardzo ważnym elementem decydującym, czy restauracja osiągnie sukces, jest jej lokalizacja. Nawet lokal z bardzo dobrą obsługą, ze smacznymi daniami i niewygórowanymi cenami, może przegrać z konkurencją, jeżeli nie będzie dobrze zlokalizowany – przy mało ruchliwej ulicy, albo na osiedlu na którym nie mieszku wielu potencjalnych klientów. To samo dotyczy obecności witryny w wyszukiwarce Google. Stronę w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania można przyrównać do lokalu w świetnej lokalizacji w centrum miasta. Inwestycja w pozycjonowanie restauracji, czyli wzmocnienie jej pozycji w Google, zapewni nam tą obecność oraz pozwoli przyciągnąć bardzo wielu odwiedzających. Dodatkowo, firmy lokalne, do których należą lokale gastronomiczne powinny również  być dodane do Centrum Firm Lokalnych Google, co pozwoli firmie prezentować się na mapach Google i w specjalnej sekcji wyników wyszukiwania dla firm lokalnych.

OPCJONALNIE: Informacje o szefie kuchni

Najbardziej prestiżowe restauracje prezentują swoich szefów kuchni, mających stanowić gwarancję wysokiej jakości i smaku potraw. Ale nawet jeżeli nie zatrudniamy kucharzy wprost z Paryża, warto niekiedy napisać kilka słów o doświadczeniu kucharzy, zamieszczając także ich ewentualne zdjęcie. Upewni to naszych klientów, że mają do czynienia z lokalem, który dba o klientów i o smak przyrządzanego jedzenia.

OPCJONALNIE: System rezerwacji

Największe restauracje mogą zaintegrować na stronie system rezerwacji, dzięki któremu będzie można sprawdzić online, czy stolik będzie dostępny w wybranym przez klienta terminie. Przyspieszy to cały proces rezerwacji miejsc, a także będzie to traktowane przez klientów jako wyraz profesjonalizmu lokalu.

OPCJONALNIE: Integracja z Facebookiem

Najpopularniejsza z sieci społecznościowych – Facebookiem, jest również ciekawym narzędziem promocji firm. W prowadzonym profilu możemy informować o nowych propozycjach dań oraz o specjalnych ofertach, dlatego wiele firm decyduje się także na prowadzenie takiego profilu. Budując stronę internetową warto wówczas powiązać profil z witryną, tworząc dla niej tzw. LikeBox, czyli okienko z osobami które „polubiły” nasz lokal, lub zamieszczając statyczny link do Facebooka na każdej z podstron.

Na zakończenie

Strona internetowa dla gastronomii wydaje się być dzisiaj koniecznością. Jeżeli szukają Państwo kompletnego pakietu strony internetowej dla bistra, restauracji, pizzerii lub innego lokalu gastronomicznego, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa „smakowitą” i profesjonalną witrynę, w niezwykle atrakcyjne cenie!