Strona internetowa dla fotografa – Poradnik

strona internetowa dla fotografa

Nie byłoby przesadą, gdyby powiedzieć, że Internet został stworzony dla fotografów. Internet to wizualne medium, w którym efektowne i piękne zdjęcia mogą wywoływać ogromne wrażenie na odwiedzających stronę. Do tego strona może być obudowana tekstem przedstawiającym osobę fotografa i podkreślająca jego osiągnięcia oraz zachęcającym klientów do skorzystania z jego usług. Gdyby tego było jeszcze mało, to na własnej stronie internetowej można prezentować również filmy z sesji zdjęciowych. W związku z tym, strona internetowa to niemal konieczność dla fotografa, ponieważ pozwala w najszybszy z możliwych sposobów dotrzeć do klientów i zaprezentować własne dokonania w najbardziej korzystny dla siebie sposób. Istnieje wiele ciekawych sieci społecznościowych jak Flickr, Pinterest albo nawet Facebook, w których również można prezentować fotografie, ale żadna nie daje takich możliwości jak własna strona internetowa. Poniżej przedstawiamy zatem, na co należy zwrócić uwagę, decydując się na tworzenie strony będącej naszą fotograficzną wizytówką:

Łatwość zarządzania stroną

Część fotografów jest bardzo dobrze zaznajomiona z obsługą różnego oprogramowania i ma obszerną wiedzę informatyczną. Zdecydowana większość nie posiada jednak wiedzy informatycznej, która jest niezbędna, aby zbudować samodzielnie stronę. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby strona budowana strona była zaopatrzona w łatwy w obsłudze, ale dający duże możliwości CMS, czyli System Zarządzania Treścią. Taki CMS powinien mieć możliwości szybkiej i nieskomplikowanej edycji tekstów na stronie oraz łatwego dodawania zdjęć oraz nowych kategorii zdjęć w galerii. Nie należy decydować się na stronę bez tego systemu, albo stronę całkowicie w formacie Flash, bo sprawi to, że jej edycja praktycznie będzie niemożliwa lub utrudniona. Zawsze powinniśmy mieć możliwość łatwego dodawania nowych treści, tak aby strona wyposażona była w najświeższe zdjęcia oraz aktualności.

Funkcjonalność dla każdego

Tworząc stronę, zwłaszcza w nieco bardziej artystycznym stylu, łatwo zapomnieć o tym, że strona powinna być łatwa w nawigacji, prezentować najlepsze fotografie oraz kierować użytkownika – odwiedzającego, na kontakt z nami. Nie jest trudno stworzyć olbrzymią „ośmiornicę” z setkami zdjęć i najróżniejszymi kategoriami, spośród których trudno jest wyłowić te najlepsze elementy, które najlepiej opiszą nasz styl i możliwości jako fotografa. Zamiast tego, lepiej wybrać kilkadziesiąt najlepszych zdjęć, uszeregować je tak aby nasz potencjalny klient mógł się ze wszystkimi zaznajomić, a następnie skierować go na formularz kontaktowy lub kontakt telefoniczny. Nie należy również zapomnieć o stronie „O mnie”, która będzie prezentowała osiągnięcia, ewentualne dyplomy czy kursy i doświadczenie zawodowe. To ważne aby ta strona, była starannie wypełniona, ponieważ zdarza się, że klienci fotografów, zwłaszcza osoby, które szukają tych usług w Internecie, a nie z polecenia, oceniają po doświadczeniu i kwalifikacjach.

Formularz kontaktowy

Strona internetowa jest reklamą fotografa, a więc powinna pozwalać na szybki kontakt. Na zakładce kontaktowej należy dobrze wyeksponować dane adresowe, numer telefonu i mail (te same dane warto również zamieścić w innych miejscach strony, na przykład w stopce), a bezwględnie ważne jest również zamieszczenie formularza kontaktowego, dzięki któremu odwiedzający może wysłać do nas wiadomość bezpośrednio ze strony. W niektórych przypadkach można osadzić formularz kontaktowy także w bocznej belce, tzw. sidebarze. Dodatkowo, jeżeli posiadamy stacjonarne biuro, do strony można dodać także mapę Google.

Obecność w wyszukiwarkach

Posiadanie własnej strony internetowej powinno zostać wzmocnione najskuteczniejszą formą reklamy w Internecie, jaką jest pozycjonowanie. Nawet bardzo dobry fotograf z bogatym portfolio, może przegrać z konkurencją, jeżeli nie będzie można go łatwo odnaleźć w sieci. Inwestycja w pozycjonowanie, czyli wzmocnienie jej pozycji w Google, zapewni nam tą obecność oraz pozwoli przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Typowe wyrażenia na jakie warto się promować to „fotograf [nazwa miasta]”, „fotografia „[nazwa miasta]” i podobne. Dodatkowo, firmy lokalne, do powinny również  być dodane do Centrum Firm Lokalnych Google, co pozwoli prezentować się na mapach Google i uzyskać dodatkowy efekt promocyjny, będąc lepiej widocznym w wyszukiwarkach dla tych lokalnych zapytań.

Podsumowując

Strona internetowa fotografa to niezbędna konieczność zarówno po to, aby prezentować własne zdjęciowe portfolio, ale także żeby zdobywać klientów. Jeżeli poszukują Państwo firmy, która zaprojektuje atrakcyjną witrynę, zapraszamy do kontaktu.

Menu