Korzyści z pozycjonowania firmy

Małe firmy mogą bardzo dużo zyskać na pozycjonowaniu, a niektóre z firm, które już osiągnęły wysokie pozycje w wyszukiwarkach, kwitną dzięki pozycjonowaniu, w łatwy sposób pozyskując zapytania ofertowe, trafiające przez firmową stronę wprost z wyszukiwarki Google. Dlaczego opłaca się pozycjonować, i jak dużo może zyskać na tym lokalna firmy? Zastanówmy się poniżej:

1. Nowi klienci

Ten najbardziej oczywisty powód jest jednocześnie głównym argumentem decydującym o sile pozycjonowania i jego popularności wśród firm. Firma która posiada stronę internetową, otwiera się na obszerny segment klientów pozyskiwanych z Internetu, a firma która dodatkowo jest obecna w wyszukiwarce Google na charakterystyczne dla niej wyrażenia, może masowo przejmować klientów, którzy w przeciwnym wypadku trafili by do konkurencji. Istnieje wiele branż w których poszukiwanie usług zdominowane jest przez internetowe wyszukiwania, na przykład oferty turystyczne, drobne usługi miejskie, gastronomia i wiele innych. Co więcej, pozycjonując się skutecznie, można z łatwością zdobywać klientów z całej Polski, a dzięki tłumaczeniu strony na wybrane języki obce, sięgnąć nawet poza granice kraju. Skuteczna promocja w wyszukiwarkach właściwie eliminuje bariery rozwoju firmy i pozwoli na nieograniczony rozwój.

2. Lepsze konwersje

Jednym z elementów optymalizacji strony jest także przystosowanie jej do łatwiejszej obsługi i przeglądania przez użytkowników – internautów. Jest to bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych, których udany projekt może decydować o tym, czy klienci ostatecznie zdecydują się na zakupy, czy też nie. Dobra optymalizacja to także więcej lojalnych, powracających klientów i lepsze wrażenie o naszej firmie, postrzeganej jako nowoczesna i dobrze zorganizowana.

3. Budowa świadomości marki

Firmy które zaistniały już na rynku – lokalnym lub ogólnopolskim, posiadają markę, której ugruntowanie i wzmocnienie może wspomóc pozycjonowanie. Zgodnie z badaniami, przedsiębiorstwa znajdujące się na szczycie listy wyników wyszukiwania w naturalnych, nie sponsorowanych wynikach są postrzegane jako „lepsze”, bardziej wiarygodne, jako firmy które zasłużyły na to, aby znaleźć się wysoko. Podczas pozycjonowania można usunąć także z wyników wyszukiwania treści niekorzystne, na przykład czarny PR w formie wpisów na forum, tworzonych przez klientów albo znacznie częściej – konkurencyjne firmy. Pozycjonując się na nazwę firmy, można zapełnić nawet całą dziesiątkę wyników starannie wybranymi stronami, które zostały przez nas wybrane. Usługa „czyszczenia” wyników wyszukiwania z niekorzystnych opinii jest coraz bardziej popularna, ponieważ internetowe wpisy coraz mocniej wpływają na wiarygodność osób oraz przedsiębiorstw.

4. Przejęcie klientów konkurencji

Wyobraźmy sobie dwie firmy, działające w tej samej niszy, oferujące podobne produkty i usługi i jednocześnie posiadające podobne ceny, których nie mogą obniżać, ponieważ ich działalność byłaby nieopłacalna. Jedna posiada zoptymalizowaną stronę, obecną w wyszukiwarkach, a druga nie. Nietrudno jest się domyślać, która z nich wygra tą rywalizację, przejmując klientów konkurenta i rozwijając się znacznie szybciej. Pozycjonowanie w warunkach dużej konkurencji jest trudniejsze, wymaga większych nakładów i najczęściej cierpliwości, ale rezultatem może być nawet eliminacja naszego biznesowego przeciwnika – pozycjonowanie jest tutaj potężną bronią!

5. Pozycjonowanie jest dobre dla mediów społecznościowych

Jeżeli promujemy się w Internecie poprzez media społecznościowe kampania SEO je skutecznie wspomoże i dobrze się z nimi zsynergizuje. Odpowiednie rozmieszczenie linków w portalach społecznościowych wzmocni naturalne linkowanie, a z drugiej strony, firmowe profile Facebook czy Google+ będą również lepiej promowane, wyświetlając się wyżej. Obecnie, ilości „polubień” lub „plusów” jest jednym z sygnałów dla wyszukiwarek stanowiących o potencjale strony. Warto o tym pamiętać, prowadząc firmowy profil.

Podsumowanie

Promocja w wyszukiwarkach nie tylko jest dobra dla firmy, ale obecnie jest niezbędną inwestycją. Coraz więcej firm promuje się w Internecie, a zatem pozycjonowanie firmowej witryny jest absolutnym minimum, jeżeli chcemy skutecznie zdobywać klientów i rozwijać się. Jednocześnie, pozycjonowanie jest jedną z najefektywniejszych form reklamy, pod względem możliwości zwrotu z tej inwestycji i uruchomione, pozwala skutecznie zarabiać. Jeżeli zatem interesuje cię promocja firmy w sieci, zapraszamy do zapytania o ofertę.