Blogowanie pojawiło się niemal równocześnie z powstaniem współczesnego Internetu i szybko zostało dostrzeżone przez firmy jako metoda zwiększania popularności i rozwoju firmy w Sieci. Popularność blogów jako narzędzi marketingu bierze się stąd, że blog jest niedrogi w utrzymaniu i łatwy w budowie, zarówno dla nowej, małej firmy, jak i dla dużej korporacji. Jeżeli blogowanie będzie odbywało się mądrze, przyniesie rezultaty w postaci wzrostu odwiedzalności firmowej strony internetowej, rozpoznawalności marki i możliwości pozyskiwania nowych klientów. Blogowanie szczególnie skuteczne jest dla sklepów internetowych.
Jak skutecznie blogować dla firmy?
Blogowanie wymaga pewnych nakładów czasu, aby stworzyć treść na bloga oraz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach jakie mogą toczyć się pod wpisami, ale nie jest to wcale bardzo skomplikowane. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad które pomogą nam zbudować wartość marki przez własnego bloga:
- Właściwa platforma blogowa. Na polskim rynku istnieje wiele platform, z których kilka zdobyła największą popularność. Możemy je podzielić na 2 grupy: bezpłatne platformy blogowe utrzymywane i promowane przez duże portale, takie jak blog.onetpl (Onet), blox.pl (Gazeta.pl), bloog.pl (Wirtualna Polska), Blogger (Google) oraz własne blogi firmowe na domenie lub subdomenie na której znajduje się już strona firmowa, oparte o jeden z systemów Open Source, z których najpopularniejszy jest WordPress. Pierwsze rozwiązanie zapewnia nam łatwość uruchomienia bloga (możemy założyć własnego bloga już w 5 minut), ale ogranicza nas doklejanymi reklamami i ograniczeniami w budowie i wyglądzie bloga. Jest to więc rozwiązanie przede wszystkim dla blogerów prywatnych. Profesjonalny blog powienien być oparty o własny system blogowy, który umożliwia zupełnie dowolny wygląd, nie dokleja reklam, a także może być osadzony na naszej firmowej domenie, na przykład blog.[nazwafirmy].pl lub [nazwafirmy.pl]/blog, jest więc właściwym rozwiązaniem dla stron publicznych – firmowych.
- Zapoznaj się z panelem zarządzania blogiem. Tworzenie własnych wpisów i dodawanie zdjęć do bloga wcale nie jest skomplikowane. Najpopularniejsza i polecana przez nas platforma – WordPress, umożliwia olbrzymie możliwości edycji bez wiedzy informatycznej.
- Zoptymalizuj bloga dla wyszukiwarek. Blog który nie będzie widoczny w Google nie ma dużego potencjału biznesowego, a z drugiej strony, blog wypozycjonowany na ważne dla Ciebie słowa kluczowe może zapewnić świetny przyrost liczby nowych klientów, zwłaszcza że Google uwielbia indeksować blogi i przypisuje wysokie pozycje treściom które się na nich znajdują. Dodaj niepowtarzalną, indywidualną treść oraz właściwe meta-tagi, co pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału bloga dla Twojej firmy.
- Połącz bloga z serwisami społecznościowymi. Jeżeli dodatkowo prowadzisz konto na Facebooku lub Google+, informuj na nich o najnowszych wpisach i odwrotnie – promuj profil społecznościowy na blogu. Zamieść na blogu również tzw. like box, czyli okienko z fanami firmowego profilu Facebook. Dodatkowo, warto na blog umieścić przyciski „Lubię to!”, które pozwolą na szybkie polubienie wpisu w społecznościach internetowych.
- Twórz interesujące wpisy. Treść bloga jest najważniejszym jego elementem i przesądzi o tym, czy czytelnicy będą do niego wracać. Niepowtarzalna treść, nie skopiowana z innych źródeł zaindeksuje się również w Google, umożliwiając Ci zdobywanie odwiedzin z wyszukiwarki internetowej. Pisz z pasją i informuj na blogu o wszystkim co może zainteresować klientów Twojej firmy. Nie musisz przy tym sztywno ograniczać się do pisania tylko o branżowych sprawach, ale także przedstawiać opinie na inne ciekawe tematy, które pośrednio wiążą się z Twoją działalnością. Odpisuj także na komentarze, a w razie konieczności – moderuj je. Wkrótce blog przekształci się w tętniącą życiem społeczność wiernych klientów, zapewniających stałą sprzedaż.
Podsumowując
Inwestycja w bloga wcale nie wymaga nakładów dużych sił albo czasu. Nawet nieskomplikowane, ale ciekawe wpisy mogą sprawić, że Twoja firma pozyska nowych klientów. Tworzenie własnego bloga jest również rozwijające, a czas przeznaczony na jego budowę na pewno nie będzie zmarnowany. A jeżeli chcesz zainwestować profesjonalny blog firmowego i powierzyć jego budowę firmie – skontaktuj się z nami.