Jak wybrać firmę która zaprojektuje stronę internetową?

Spośród firm oferujących usługi projektowania stron nie jest łatwo znaleźć idealną. W każdej branży zdarzają się firmy oferujące mało solidne usługi, dostarczane nieterminowo, a nawet zupełnie niskiej jakości. Z tego powodu warto chwilę poświęcić doborowi firmy która zrobi dla nas witrynę, ponieważ pozwoli nam to zaoszczędzić wiele czasu i nerwów, a jeżeli wybierzemy dobrze, zyskamy świetną wizytówkę z której można być dumnym, nie trzeba się wstydzić i która przyciągnie do firmy klientów. Wybierając projektanta strony zwróć uwagę zatem na następujące elementy, które świadczą o tym, jak dobra będzie projektowana witryna:

  • Czy firma projektująca ma stronę i czy jest ona atrakcyjna? Dla wielu webmasterów to wcale nie jest oczywiste, że należy posiadać własną stronę. Brak strony internetowej, lub strona w formie wyłącznie strony głównej na której znajduje się logo firmy i adres e-mail to oznaka, że projektant nie jest zbyt pracowity, a nawet że jest niedbały, ponieważ nie przygotował własnej strony. Oznacza to również, że nie posiada portfolio, w którym można zobaczyć przebieg jego dotychczasowych prac.
  • Porównaj portfolio. Na stronie powinny znajdować się przykładowe realizacje. Przejrzyj kilka z nich i sprawdź, czy odpowiada ci styl webmastera. Czy wykonane strony budzą twoje zaufanie i wyglądają na dopracowane? Jeżeli tak, to możesz oczekiwać, że twoja strona również będzie przygotowana na podobnym poziomie.
  • Jaką ofertę przygotowała firma? Czy oferta zawiera wyszczególnione elementy jakie wchodzą w skład strony? Warto także zwrócić uwagę na to, jakie dodatkowe korzyści oferowane są w ramach budowy strony, takie jak domena, hosting, logo dla firmy, teksty na stronę internetową, wstępną optymalizację czy system CMS, który pozwala na samodzielne zarządzanie stroną w ramach projektu. Każdy z tych elementów oferowanych osobno może być wart nawet kilkaset złotych za element, dlatego każda oferta jest nierówna ofercie. Osobną kwestią jest także umowa lub regulamin, która powinna być dla nas przygotowana przez firmę i którą jako klient powinniśmy zaakceptować, tak, aby w razie ewentualnych problemów (na przykład przekraczanie terminów, albo wykonanie strony niezgodnie ze specyfikacją) zawsze można było się do niej odwołać.
  • Jaki kontakt utrzymujemy z firmą? Czy osoba z którą prowadzimy kontakt jest komunikatywna i czy dobrze się z nią rozmawia? Czy wydaje ci się, że lubisz osobę po drugiej stronie i jest zaangażowana w twój projekt? Czy potrafi wytłumaczyć każdy aspekt prowadzenia strony i potrafi rozwiać wszystkie wątpliwości? Dobry kontakt oznacza, że mamy do czynienia z osobą, której zależy na kliencie, a także posiada doświadczenie, niezbędne do przeprowadzenia projektu i wie, czego oczekują klienci, a także internauci odwiedzający stronę. Firma powinna także szybko zareagować na nasze zapytanie – najlepiej tego samego dnia, bo oznacza to, że samo tworzenie strony również będzie przebiegało sprawnie. Jeżeli otrzymujesz odpowiedź dopiero po kilku dniach, nie wróży to nic dobrego i źle świadczy o firmie.
  • Czas wykonania projektu. Zapytaj zawsze o czas wykonania strony. W zależności od złożoności projektu, nie powinien on przekraczać dwóch tygodni dla standardowych stron, do miesiąca dla złożonych projektów. Ustal też harmonogram. Wykonawca strony powinien stopniowo przekazywać ci kolejne elementy strony.
  • Cena. Rozpiętość w przedziałach cenowych pomniędzy ofertami różnych firm jest duża. Naturalnie, klientowi zależy na atrakcyjnej cenie, ale porównując ceny, oprócz oczywiście jakości projektu, zwróć uwagę na dodatkowe elementy, które otrzymujesz w ramach oferty. Niektóre firmy oferują na przykład bezpłatnie hosting lub domenę w pierwszym roku, czy też system CMS, a inne całkowicie pomijają te elementy, doliczając je później do faktury. Generalną zasadą jest też, że proste, wizytówkowe strony są tańsze, a bardziej zaawansowane, zwłaszcza sklepy internetowe i portale mogą być kilkakrotnie droższe. Unikaj też firm, które oferują projekt strony w zamian za comiesięczny abonament – długoterminowo takie rozwiązanie wychodzi zawsze drogo i nie jest niczym uzasadnione.

Dobre rozeznanie w ofertach i wybór webmastera ma bardzo duże znaczenie dla sukcesu firmowej witryny internetowej, a także twojej firmy. Wybierając dobrego projektanta twojej strony WWW zapewnisz sobie dobrą witrynę, dopasowaną do twojej firmy i unikniesz problemów z niesolidnym dostawcą usługi. A jeżeli szukasz firmy, która stworzy dla ciebie bardzo dobrą stronę internetową zgodnie z tymi wskazówkami, zapraszamy do kontaktu i wysłania zapytania.