Jak zwiększyć ruch na stronie

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny jest ruch na stronie internetowej, niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, firmę która świadczy lokalne usługi, czy bloga. Wraz z ruchem zawsze pojawiają się konwersje, czyli zakupy lub zapytania ofertowe, a to z kolei przekłada się na zysk. Jeżeli strona jest bardzo popularna, właściwie nie trzeba już wiele więcej aby była głównym źródłem przychodów i aby pozwalała na bezproblemowe pozyskiwanie klientów.

Tworzenie drogich kampanii reklamowych, na przykład Google AdWords, rzadko jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ ich koszty najczęściej przeważają nad zyskami z takiej inwestycji. Z tego powodu, można samodzielnie, nie wydając środków wzmocnić i zwiększyć ruch na stronie, wykonując systematycznie skuteczne działania promocyjne. Poniżej przedstawiamy najskuteczniejsze metody pozyskiwania ruchu na stronę, które można z łatwością wdrożyć we własnej firmie:

1. Rozbuduj treść na stronie

To jedna z najważniejszych i najskuteczniejszych metod budowania odwiedzin i społeczności wokół witryny internetowej. Zarówno wyszukiwarki, jak i internauci cenią nowe artykuły o niepowtarzalnej, nie skopiowanej treści. Na firmowej stronie warto zawrzeć dodatkową wiedzę, cenną dla odwiedzających, dzięki czemu strona będzie mogła wyświetlać się wyżej i w większej ilości zapytań w Google, a dodatkowo budując takie artykuły można zawierać w nich informacje przydatne dla klientów, które pomogą im podjąć decyzję o skorzystaniu z naszych usług.

2. Zoptymalizuj stronę dla wyszukiwarek

Nie jest to łatwe i wymaga technicznych umiejętności pozycjonowania, ale skuteczna optymalizacja kodu strony, sprawi że witryna będzie pozbawiona błędów które mogą utrudniać jej indeksowanie w Google, a także będzie wyświetlała się wyżej od konkurentów. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć pozycjonowanie, warto zapytać w jednej z firm specjalizującej się w takiej działalności i starannie wybrać ofertę, zawierającą pasujące do profilu naszej firmy słowa kluczowe.

3. Użyj mediów społecznościowych do wzmocnienia obecności w Internecie

Najpopularniejszy serwis społecznościowy Facebook jest jednocześnie 3 najpopularniejszą stroną na świecie, po Google i Youtube. Wiedzą o tym zarówno małe, jak i duże firmy i wykorzystują go do promocji, angażując fanów w budowanie własnego wizerunku. Prowadzenie Facebooka wcale nie musi być pracochłonne, a może on przynieść ciekawe korzyści i wzrost zainteresowania firmą. Jeżeli mamy więcej czasu lub środków warto zainwestować także w obecność w innych serwisach społecznościowych – coraz bardziej popularny Google+ czy kierowany bardziej do kobiet – Pinterest. Obecność w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na nasz wizerunek, ale także wzmacnia pozycję w wyszukiwarkach.

4. Wyeksponuj stronę internetową w drukowanych materiałach reklamowych

Jeżeli korzystasz z wizytówek, posiadasz ulotki lub foldery, zadbaj, aby adres Twojej strony internetowej był wyróżniony i zachęcał do jej odwiedzenia. Jeśli korzystasz z firmowego samochodu, ciekawym pomysłem jest także oklejenie go reklamową folią, zawierającą adres strony internetowej. Możliwości są właściwie nieograniczone – adres strony internetowej można zamieszczać na dowolnych materiałach i gadżetach reklamowych, dzięki czemu skierujesz dodatkowy ruch do strony i jednocześnie przedstawisz firmę jako nowoczesną i korzystającą ze zdobyczy nowych technologii.

5. Ulepsz stronę

Istnieje wiele sposobów, aby strona była lepsza, a więc przyciągała więcej internautów, którzy chętniej wracaliby do niej i korzystali z usług firmy. Zadbaj o atrakcyjną oprawę graficzną, na przykład w formie dobrego szablonu WordPress, nowoczesny wygląd, łatwą obsługę, czy krótki czas wczytywania, a klienci będą ci wdzięczni. Brzydka, źle wykonana strona odrzuca i sprawia wrażenie, że firma nie dba o swój wizerunek i nie jest profesjonalna.

6. Bądź cierpliwy!

Indeksowanie nowej strony, może potrwać jakiś czas, a początkowo zupełnie naturalna będzie mała odwiedzalność. Wyszukiwarka Google ceni także wiek domeny jako jeden z parametrów algorytmu pozycji w wynikach wyszukiwania i stopniowo strona będzie zyskiwała pozycje. Nie warto również zbyt szybko linkować strony, kierując do niej dużo linków w krótkim czasie, zwłaszcza z systemy wymiany linków, czy masowych katalogów o słabej jakości, na przykład kupowanych na Allegro. Nie tylko nie spowoduje to wzrostu pozycji, ale przede wszystkim może doprowadzić do ukarania strony przez Google, nawet jej całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania.

A jak skutecznie mierzyć ruch na stronie? Najlepiej korzystać z niezawodnego oprogramowania Google Analytics.